| Författare |
|
Meistro Guest Group

Registrerade sig: 26 August 2005
Uppkopplingsstatus: Uppkopplad Inlägg: 264
|
| Skickat: 25 January 2006 kl 22:50 | IP Loggad
|
|
|
Hur gick det med avtalet? Det sades upp ok?
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Jocke F Guest Group

|
| Skickat: 03 February 2006 kl 14:49 | IP Loggad
|
|
|
Lite ot.. Personligen skulle jag hålla mig så långt borta från Yreg. Också kännt som yrkesregistret, före detta Comitnet.
Dom erbjuder ofta "gratis" hemsidor men binder upp kunderna i mycket dyra abbonemang på webhotell.
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
jonas sthlm Guest Group

|
| Skickat: 25 February 2006 kl 11:56 | IP Loggad
|
|
|
Sitter i samma skit som katja massa strul med turistporten samt yreg dock är yreg trvliga tycker jag mot vad turistporten är.
riktiga kolsupare alla som jobbar med det där.
Hoppas insider tar en granskning inom detta område har mailat insider för jag e less på detta och dom har mailat tillbaka så det ska bli kul attt höra vad som händer snart:)
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Tweedy Newbie

Registrerade sig: 26 December 2005 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 9
|
| Skickat: 25 February 2006 kl 12:44 | IP Loggad
|
|
|
Hej allihopa, har pratat med en nuvarande kollega som har jobbat på turistporten! Som jag fattat det så skriver man inte på några papper hos turistporten. Han sa att de brukade ringa upp kunder som inte betalat och hota med inkasso osv. Men om kunden ändå vägrar betala så lägger de ner det. De driver inte vidare några ärenden, detta enligt kollegan som jobbat där i ett halvår.
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
susanne Guest Group

|
| Skickat: 28 February 2006 kl 09:50 | IP Loggad
|
|
|
har också problem med turistporten
de har ju lovat att de skall stå för ändringar på hemsidan men vilket år
hur fixar man det själv
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Monica Guest Group

|
| Skickat: 17 March 2006 kl 11:43 | IP Loggad
|
|
|
Blev precis uppringd utav yreg...jag var i kontakt med dem för ca 1 år sedan ,de tillverkade min hemsida men då hette de yrkesregistret,jag blev idag erbjuden en ny hemsida m.m för 590 kr + moms/mån,precis detta som jag har sagt nej tack till förra hösten....bra koll va?!
min hemsida som de har gjort: www.monica-patrik.com
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Tomten Guest Group

|
| Skickat: 17 March 2006 kl 21:43 | IP Loggad
|
|
|
Hej,
Jag vill bara varna alla som bor i Stenungsundsområdet att yreg kör just nu en kampanj där de lovar en gratis webbsida om de får ange länken till sidan på deras egna portfolio-sida. Gratis och gratis, de påstår att sidan måste ligga på ett speciellt webbhotell som inte de tyvärr kan kringå... och gissa vad de tog.... jo, helt rätt 590 kr + moms/mån. Vilka skojjare! Skälet till den kostnadsfria webbplatsen var att de skulle etablera sig på orten och behövde några referenssidor.... Visst, den går man ju på! Ännu roligare blev det då de först på fm ringde hem till oss med erbjudandet till min sambos företag för att sedan på eftermiddagen ringa hem till oss igen, men nu riktat erbjudande till mitt företag.... som dessutom är ett IT-bolag!!! Vid första samtalet var gratissidan värd 3000 kr för att ha ökat i värde till 25000 då de ringde andra gången... *asg*. Jag har hört från en bekant att man dessutom i det finstilta godkänner att yreg äger texten på ens sida och att du kan bli stämd om du använder delar/hela texten igen då du flyttat webbsida till ett seriöst webbhotell?
Ja, ja... jag nappade i alla fall inte, men lider med er som tyvärr blivit blåsta.
/Tomten
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Amanda Guest Group

|
| Skickat: 05 April 2006 kl 15:25 | IP Loggad
|
|
|
hej!
jag trillade in på den här sidan när jag googlade namnet "kicknick".
Det nämns som hastigast här av någon som verkar placera det i samma
kategori som diverse mindre seriösa hemsidesleverantörer. Detta oroar
mig lite även om det var ungefär vad jag väntat mig. De har ringt mig
och lovar guld och gröna skogar, jag ska minsann inte behöva betala
någonting alls utom "utrymmet på internet" och de ska göra en
proffessionell hemsida etc etc, för att de håller på och "etablerar sig
i Uppsala" precis nu och vill "ge" sidor till småföretag här som de kan
använda som marknadsföring.
Glad att jag är så misstänksam om det skulle visa sig att det finns en
massa hakar ändå. Undrar alltså: kan någon berätta mer om just det här
företaget?
(Inte om den här typen av lurendrejeri i allmänhet, det har jag redan folk som tjatar på mig om.... .)...någon här som känner till något fall, någon som haft med dem att göra, el dyl?
mycket tacksam för svar ////amanda
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
webbyrå_creo Moderator Group

Webbfacit moderator
Registrerade sig: 29 August 2005 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 38
|
| Skickat: 05 April 2006 kl 16:14 | IP Loggad
|
|
|
Hej Amanda!
Kan inte uttala mig om detta företag alls.
Ett tips till dig är, välj ett företag som du anser du kan lita på, och att du får den rätta magkänslan när du pratar med dom. Känns det inte bra, tja, då kanske man ska se sig om andra möjligheter. Oehört viktigt att du får den kontakt som du önskar, blir behandlad som du förväntar dig, inte blir påtvingad en massa avtal som du inte har riktigt koll på. Det ska alltid kännas bra när man gör affärer! Ett tips: Ring företagets tidigare kunder som du kontaktar, då får du en bra vägledning.
Lycka till att hitta ett webbföretag som du känner dig nöjd med!
Jonas Pettersson Webbyrå Creo
__________________ Internetvärd | Sökmotoroptimeringstävling | Aftonbladhet |
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Webcats Newbie

Registrerade sig: 01 January 2006
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 12
|
| Skickat: 05 April 2006 kl 19:03 | IP Loggad
|
|
|
Är ett gäng före detta anställda på YR som starta eget som alltså har gott i comitnet skola. Möjligen är de inte lika otrevliga som yr är men som sagt snåriga avtal och lovar en massa finns en gyllene regel ingenting är gratis och som creo säger kika runt finns så många andra som inte binder vid underliga avtal och slavkontrakt
Redigerad av Webcats den 05 April 2006 kl 19:03
__________________ Vänliga hälsningar Webcats
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |